ENG /GR
Every Cinema/Ταινίες
μαζί με Kenno Film και το Museum of Impossible Forms
Το “Εργαστήριο για τα Αστικά Κοινά”, το “Museum of Impossible Forms” και το “Kenno Filmi”, σας προσκαλούν θερμά στο “Every Cinema”: ένα ψηφιακό δωμάτιο προβολών που παρουσιάζει κινηματογραφικές πρακτικές που εστιάζουν στην κινούμενη εικόνα ως εργαλείο συσχέτισης, αλληλεγγύης κι αλλαγής, που θα ενισχύσει την κατασκευή μιας νέας γλώσσας κατανόησης του κόσμου μας. Το “Every Cinema” λειτουργεί ως φακός εξέτασης τόσο της ίδιας της δημιουργίας και της κατανάλωσης εικόνων, όσο και του τρόπου με τον οποίο επιλέγονται για να παρουσιαστούν.
Παρατηρούμε ακόμα έναν ανασχηματισμό της ιστορίας και μία επανα-συντηρητικοποίηση των sexual politics που περιτυλίσσονται με παρωχημένα κλισέ. Ταυτόχρονα ο πρώτος κύκλος του “Every Cinema” προτείνει την εξερεύνηση της γεωγραφίας των σωμάτων μας και την ανάδειξη των τρόπων με τον οποίο η απόλαυση μετουσιώνεται σε κινητήρια δύναμη αντίστασης κάθε φορά που οι συναισθηματικές και οι σεξουαλικές πτυχές της ζωής μας ρυθμίζονται, περιορίζονται ή ενοχοποιούνται.
Το “Every Cinema” αποτελεί μια επέκταση στον ψηφιακό χώρο, κι ένα πολυφωνικό κι υβριδικό ιστό όπου ο αισθησιασμός και το πάθος καλούνται να παίξουν με προκαθορισμένες έννοιες του εαυτού και με περιχαρακωμένες ερμηνείες του σώματος. Σώμα, μαλλιά, σεντόνια, αίμα, ρόγες, δέρμα, αφή, όσφρηση και γεύση. Κάθε σινεμά σε κάθε αίσθηση, ενσωμάτωση και ενσωματώσεις, πάνω και πέρα από αφηγήσεις.
Το πρόγραμμα θα είναι ελεύθερα προσβάσιμο, σε αυτόν τον ιστότοπο, από την Πέμπτη 13.05 έως και την Κυριακή 16.05.
Επιμελήτριες: Δανάη Αναγνώστου, Πέγκυ Ζάλη και Ξένια Καλπακτσόγλου
Υπότιτλοι: Αλέξανδρος Συνοδινός
Μετάφραση και επιμέλεια υποτίτλων: Μελίνα Τζαμτζή
Ritual Waves
Σκηνοθεσία: Lina Bembe
Έτος Παραγωγής: 2019
Διάρκεια: 5 min
Είδος: Experimental/ Erotica Πειραματικό/Ερωτικό
Χώρα Παραγωγής: Γερμανία
Παραγωγή: Lina Bembe, Max Disgrace
Διαθέσιμο 13 - 16 Μαΐου
Μια ταινία γύρω από θεραπευτικές λειτουργίες της σεξουαλικής συνεργίας. Προτάσσοντας το νερό ως στοιχείο σθένους και την ρευστότητα ως μέσο βάθους και ανθεκτικότητας, η ταινία αποτελεί ένα πεδίο ενδοσκόπησης και εορτασμού.
Η Lina Bembe είναι porn performer, σκηνοθέτιδα και συγγραφέας που κατοικεί στο Βερολίνο. Έχει συμπεριληφθεί σε ένα ευρύ φάσμα πορνογραφικών αφηγήσεων, άλλοτε πιο mainstream κι άλλοτε πιο “φεμινιστικών” και DIY queer post-porn. Η πρώτη της ταινία μικρού μήκους Ritual Waves έκανε πρεμιέρα τον Οκτώβριο του 2019. Εκτός από πορνογραφικές αφηγήσεις, η Lina συχνά συμμετέχει σε συγγραφικά projects, ομιλίες και προβολές σχετικά με τον φεμινισμό, τον πολιτισμό, την σεξουαλική εκπαίδευση και την πορνογραφική ερωτικότητα.
Twitter: @linabembe.
Desires of the Flesh
Πρωτότυπος Τίτλος: O Mistério da Carne
Σκηνοθεσία: Rafaela Camelo
Έτος Παραγωγής: 2018
Διάρκεια: 18 min
Είδος: Drama, Romance Δραματική/Αισθηματική
Χώρα Παραγωγής: Βραζιλία
Εταιρία Παραγωγής: Apoteótica Cinematográfica
Εταιρία Συμπαραγωγής: Moveo Filmes
Παραγωγή: Daniela Marinho, Otavio Chamorro
Σενάριο: Rafaela Camelo
Cast: Bianca Terraza, Pâmela Germano
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Leonardo Feliciano
Μοντάζ: Rafaela Camelo
Moυσική Σύνθεση: Eduardo Canavezes
Διαθέσιμο 13 - 16 Μαΐου
Ευλογημένη να είναι η Κυριακή, η μέρα που θα δει την Giovana.
Η Rafaela Camelo είναι σκηνοθέτιδα και σεναριογράφος γεννημένη στην Βραζιλία, με πτυχίο στις Οπτικοακουστικές Σπουδές από το Universidade de Brasilia και μεταπτυχιακό στη σεναριογραφία για τηλεόραση και κινηματογράφο από το FAAP. Οι μικρού μήκους της Desires of the Flesh (2018) και The art of walking (2011), έχουν προβληθεί σε διακριτά φεστιβάλ (Sundance, Biarritz, Habana and New Directors, New Films). Το 2021 επιλέχθηκε στο “Talents Buenos Aires”. Το μέχρι τώρα έργο της επικεντρώνεται στο φύλο και στα απείθαρχα σώματα, θεματικές που εντοπίζονται και στην πρώτη της ταινία μεγάλου μήκους “Blood of my blood”, που πραγματοποιείται με την υποστήριξη του “The New Aquitaine Region Cultural Agency” (Γαλλία). H συγκεκριμένη ταινία απέσπασε επίσης το βραβείο καλύτερης μυθοπλασίας στο BAL-LAB 2019 (Γαλλία) κι επιλέχθηκε στην 20η έκδοση του Produire au Sud (Γαλλία) και του BrLab 2020 (Βραζιλία).
PESCADOS
Σκηνοθεσία: Lucrecia Martel
Έτος Παραγωγής: 2010
Διάρκεια: 5 min
Σενάριο: Lucrecia Martel
Μουσική Σύνθεση και Φωνές: Juana Molina
Μοντάζ: María Onis
Διαθέσιμο 13 - 16 Μαΐου
Κάποια ψάρια που ονειρεύτηκαν ότι ήτανε ένα αμάξι.
Η Lucrecia Martel, γεννήθηκε στη Σάλτα της Αργεντινής, ολοκλήρωσε το 2001 την πρώτη της ταινία μεγάλου μήκους LA CIÉNAGA (The Swamp), και έπειτα το LA NIÑA SANTA (The Holy Girl) το 2004 και το LA MUJER SIN CABEZA (The Headless Woman) το 2008. Η τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία της, ZAMA (2017) αποτελεί μία εξερεύνηση της αποικιοκρατίας και του ρατσισμού στην Λατινική Αμερική και έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.
Αφιερώματα στο έργο της έχουν γίνει σε πολλούς καλλιτεχνικούς και πολιτισμικούς οργανισμούς όπως στο Harvard, στο Moma, στο Lincoln Cener, στο Cambridge και στο Tate Museum στο Λονδίνο και έχει πραγματοποιήσει μια σειρά σεμιναρίων παγκοσμίως για τον ήχο και την αφήγηση.
Παράλληλα, η Martel έχει ασχοληθεί και με άλλες καλλιτεχνικές γλώσσες πέρα του σινεμά. Κατά την τελευταία της συνεργασία με την Björk σκηνοθέτησε την συναυλία CORNUCOPIA στο Shed, η οποία έχει αναγνωριστεί ως το πιο εξεζητημένο show της Ισλανδής καλλιτέχνιδας.
SPLIT ENDS, I FEEL WONDERFUL
Σκηνοθεσία: Akosua Adoma Owusu
Έτος Παραγωγής: 2012
Διάρκεια: 5 mins
Χώρα Παραγωγής: Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής
Είδος: Short, History Μικρού μήκους/Ιστορική
Διαθέσιμο 13 - 16 Μαΐου
Ζωηρό και έντονο, το SPLIT ENDS, I FEEL WONDERFUL της Akosua Adoma, εστιάζει στα μαλλιά των Αφροαμερικανών γυναικών τροποποιώντας αρχειακό υλικό από νεοϋορκέζικα κομμωτήρια και σαλόνια ομορφιάς των 70ς, σ’ ένα πυκνό κολάζ έκφρασης και εικόνας.
Η Akosua Adoma Owusu (1984), είναι μια γκανοαμερικανή σκηνοθέτιδα που επιχειρεί με το έργο της μια συγκόλληση ταυτοτήτων προκειμένου να ορίσει την τριπλή συνείδηση της αφρικανής μετανάστριας στην Αμερική. Το IndieWire αναφέρεται σε αυτήν ως τη μία από της έξι άκρως διακεκριμένες «Avant-Garde Σκηνοθέτιδες που επαναπροσδιόρισαν τον κινηματογράφο» και το έργο της έχει προβληθεί παγκοσμίως, στο Centre Pompidou, στην Berlinale ή και ακόμα στα φεστιβάλ του Rotterdam, Locarno, Toronto, New Directors/New Films (NY) και London (BFI). Η ταινία μικρού μήκους της «Kwaku Ananse» απέσπασε το 2013 το Africa Movie Academy Award ενώ η πιο πρόσφατη «White Afro» απέσπασε το βραβείο Medien Patent Verwaltung AG Prize στο φεστιβάλ του Λοκάρνο το 2019.
Vinegar Baths
Σκηνοθεσία: Amanda Nell Eu
Έτος Παραγωγής: 2018
Διάρκεια: 14 min
Είδος: Horror/ Supernatural Τρόμου/Μεταφυσικό
Χώρα Παραγωγής: Μαλαισία
Εταιρία Παραγωγής: Astro A-List
Παραγωγή: Foo Fei Ling, Audrie Yeo, Teng Lee Yein, and Ho Hock Doong
Σενάριο: Amanda Nell Eu
Μοντάζ: Amanda Nell Eu
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Mahen Bala
Μουσική Σύνθεση: Joseph Chua
Διαθέσιμο 13 - 16 Μαΐου
Μια νοσοκόμα στη μαιευτική πτέρυγα, εξαντλημένη από την δουλειά της, απολαμβάνει να περιδιαβαίνει μόνη της την νύχτα στους νοσοκομειακούς διαδρόμους. Είναι η ώρα που επιτέλους μπορεί να τραφεί.
Η Amanda Nell έχει σκηνοθετήσει βραβευμένες ταινίες μικρού μήκους που έχουν προβληθεί σε διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου, όπως της Βενετίας, του Λοκάρνο και του Clermont-Ferrand. Είναι απόφοιτη του Berlinale Talents Campus και του Locarno Filmmakers Academy. Αυτή την στιγμή ετοιμάζει την πρώτη της ταινία μεγάλου μήκους “Tiger Stripes” που λαμβάνει χώρα στην Μαλαισία. Το έργο της διερευνά την γυναικεία σωματικότητα και ταυτότητα στην Νοτιοανατολική Ασία.
Με την υποστήριξη: