Πόλη Γυναικών (1982-1985)
Ανοιχτή Διακίνηση Αποδελτίωσης Ανεξάρτητων Φεμινιστικών Περιοδικών της Μεταπολίτευσης: Πόλη Γυναικών (1982-1985)
Πέγκυ Ζάλη
Πιστεύοντας ότι τα αρχεία των ανεξάρτητων φεμινιστικών περιοδικών της Μεταπολίτευσης πρέπει να είναι προσβάσιμα σε ερευνητ@ για περαιτέρω μελέτη και μεταγραφή, και ότι ο διαμοιρασμός τους μεταξύ ενός περιορισμένου κύκλου ανθρώπων δεν μας ικανοποιεί, έχουμε ξεκινήσει την ψηφιοποίηση τους, την οποία μπορείτε να βρείτε εδώ.
Το αναρχοφεμινιστικό περιοδικό Πόλη Γυναικών (1982-1985), με εκδότρια και υπεύθυνη ύλης την Ντίνα Μαλλιάκου και με επιμέλεια, κασέ, σελιδοποίηση και μοντάζ του Λεωνίδα Χρηστάκη, αποτελεί ένα ιδιαίτερο και μοναδικό παράδειγμα παραγωγής φεμινιστικού λόγου και σκέψης. Αποδελτιώθηκαν δεκαπέντε τεύχη (εκτός από το 4ο και το 17ο) σε σχέση με τις εξής θεματικές: Αρχιτεκτονική, Δημιουργική Γραφή, Δημιουργική Εργασία, Εικαστικά, Θέατρο, Θεωρεία, Κόμικς, Κινηματογράφος, Λογοτεχνία, Μουσική, Περιοδικά, Παλαιστινιακό και Ποίηση.
Για την πιστότερη μεταφορά των πρωτότυπων κειμένων έχει διατηρηθεί η χρήση πεζών, κεφαλαίων και το πολυτονικό σύστημα γραφής ή ακόμα και η απουσία τόνων.
Aν κάποι@ από τα αναγνωστ@ χρειάζεται πρόσβαση σε κάποιο από τα άρθρα παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας σε αυτό το email. Επίσης, αν διαθέτετε το 4ο ή το 17ο τεύχος του Πόλη Γυναικών, θα εκτιμούσαμε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο ίδιο email.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
-Γυναίκα και Πόλη
Νασιοπούλου, Α. (1985) Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ Η ΠΟΛΗ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, ανοιχτο περιοδικο γυναικειας αντιεξουσιαστικης εκφρασης. 16, 3-45
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ
-Παρουσίαση και κριτική
Αλεξάνδρου, Β. (1983) αρρυθμια. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 10, 27
“Ἀναρωτηθήκατε ποτέ πόσο κρύωνα στὶς πολικὲς ἀκρογιαλιὲς τῶν μελιχρῶν σας κορμιῶν, καθὼς τὶς περιδιάβαινα σὲ μπάσο ρυθμὸ στὴν πρωτεύουσα τοῦ κράτους;”
Αναγνωστάκη, Ε. (1983) Πλαστική Χειραφέτηση, ώρα αναμονής στα εξωτερικά γυναικολογικά. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 11, 14-15
“γυναίκες. πλάι-πλάι. στρίμωχμα στον καναπέ κι ευγένεια. καθείστε. αρκετά κάθισα… ματιές της μίας που προσπαθούν να μαντέψουν το πρόβλημα της άλλης. περίεργες μέχρι εξωνιχιστικές. με το περιεχόμενο που θέλουν να μας αποδίδουν. και που συμβαίνει να τόχει το βλέμμα μας. γιατί δεν το απαλλάξαμε ακόμα.”
Αναγνωστάκη, Ε. (1984), ΣΕ ΑΜΦΙΡΡΟΠΗ ΔΙΑΘΕΣΗ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 12, 16
Αναγνωστάκη, Ε. (1984) Μεταξυ βροχης και φαντασιας. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 12, 16
Αναγνωστάκη, Ε. (1984) Για τερψη γοητειας. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 13, 27
Αναγνωστάκη, Ε. (1984) Ταξιδιωτικες εντυπωσεις και ταλεπωριες μεσα στο καλοκαιρι. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 14, 28-29
Άργυροπούλου, Γ. (1984). Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ, μια μαρτυρια. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 13, 20-21
Ανώνυμο (1983) Η ΣΙΒΥΛΛΑ ΟΜΦΑΛΟΑΣΤΕΡΟΣΚΟΠΕΣ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 9, 47-48
“Κριός (21 Μαρτίου - 19 Ἀπριλίου) Καίτοι ἐξ ὁρισμοῦ εἶστε κερασφόρων ζῴων, ἀπαλλάγητε ἀπὸ τὴν ἀντίληψη ὅτι τὸ κεράτωμα εἶναι γιὰ θάνατο. Σκεφτεῖτε πὼς σᾶς ἀπαλλάσσει (ἔστω γιὰ λίγο) ἀπὸ τὴν παρουσία τοῦ συντρόφου σας. Ξεχάστε γιὰ λίγο ὅτι τὸ πᾶν σὲ αὐτὸν τὸν κόσμο εἶναι ἡ πειθαρχία, ὁ δεσποτισμὸς καὶ ἡ ἐξουσία. Ἕνα τσιγαριλίκι πότε-πότε θὰ μαλάκωνε τὸν χαλίβδινο ὀρθολογισμό σας. Τυχερὸς ἀριθμὸς 576912388500.”
Albinghausen, K. (1984). Φοβος ειναι οι Ριζες μου (μετ. Βλαχοκώστα, Ε.). ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 14, 26-27
Βαγιάνου, Λ. (1983) Ο ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑΣ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 9, 39-41
“Χρόνια τὸν θυμάμαι νὰ φεύγει στὶς πολύβουες μάχες. Καυχιόταν γιὰ τοὺς ἄγριους πολεμιστὲς καὶ τὰ βαρβάτα ἄλογα, γυάλιζε μὲ ἠδονὴ τὴν πανοπλία καὶ κάθε τόσο φώναζε τὸν Ὀρέστη νὰ τὸν ὀρμηνέψει σὲ κανά καινούργιο πολεμικὸ παχνίδι.”
Ιωσηφίδης, Ζ. (1983). Το μπαλσαμωμα της αφροξυλανθης. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 8, 34-38
"Τράβηξε ἕνα ἀκόμα ὄνειρο ἀπὸ τὸ σακοῦλι καὶ βάλθηκε νὰ τὸ καταβροχθίσει μὲ μανία. Κάθε ποὺ ἡ πείνα του τὸν κατέβαζε στὸ σημεῖο μηδέν, ἡ ἐφευρετικότητα του ἀντικαθιστοῦσε τὴν τεμπελιά του, καὶ τὰ πόδια του ἀρνοῦνταν νὰ προχωρήσουν. Εἶχε ἕνα μουλάρι μέσα του ἢ κάτι τέτοιο."
Μαλλιάκου, Ν. (1982) Το Φως που σκοτωνει της ΑΝΝΑ ΤΕΝΕΖΗ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 6, 42-44
“- Μὲ ποιες προϋποθέσεις ἀρχίζει τὴ σχολικὴ της ζωή ἡ Κατερίνα; Μὲ ποιες προϋποθέσεις ἀρχίζουν ἐκατοντάδες χιλιάδες παιδιά τὸ σχολεῖο τους; Καὶ μεῖς, καθηγητές, τί μποροῦμε νὰ τοὺς προσφέρουμε;”
Μαραγκόπουλος, Α. (1983) Δυο κοριτσια που φωναζουν μαμα. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 10, 31-34
“Αὐτὰ τὰ δύο κορίτσια εἶναι πάνω ἀπ’ τὴν πόλη,
— Ἄνοιξε, τὸ πιὸ πολὺ δὲν εἶναι ἐδὼ ὁ μπαμπάς.
Εἶναι ἡ ὥρα τῶν νεαρῶν κοριτσιῶν χωρὶς μπαμπά.
Ξέχασε αὐτὴν τὴ λέξη μπαμπάς, μπαμπούλας, μπαμπάκα.
Κανείς δὲν εἶπε τέτοια λέξη, δὲν τὸν θυμήθηκε κανείς.
Βγαίνουν στὸ μεγάλο μπροστινὸ μπαλκόνι πάνω ἀπ’ τὶς στέγες,
σὰν νὰ βγαίνουν σὲ σκηνὴ θεάτρου.”
Ξηρού, Ε. (1984) Το καυτο θεμα της τετραετιας και η μαυρη αρκουδα. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 14, 14
Οιχαλιώτη, Ν. (1984) Μια απλη εξαφανιση. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 12, 29-31
Τσακμάκη, Χ. (1982) μια επιστολη που μοιαζει με συνεργασια η μια συνεργασια που μοιαζει με επιστολη. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 5, 14-18
"Είπε:
-Σ’ ἀγαπῶ καὶ σε χρειαζόμαι.
Ἀπάντησα:
-Κι ἐγώ. Ὀμως πρέπει νὰ λείψω γιὰ δύο μήνες.
Και φυσικώτατα πρόσθεσε:
-Δὲν πιστεύω νάχεις τὴν ἀπαίτηση νὰ σε περιμένω μὲ τὸν πούτσο στὰ χέρια;"
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
-Παρουσίαση και συνεντεύξεις
Θεοφιλίδου, Φ. (1982) Μιλανε γυναικες για ελευθεριακες απασχολησεις. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 6, 24-27
“Ἡ Μαρία Κασσαπίδη ἀσχολεῖται μὲ τὴν ἐλεύθερη χειρονακτικὴ καλλιτεχνία καὶ διατηρεῖ τὸ μαγαζὶ «Φωτογραφία» Διδότου καὶ Ζωοδόχου Πηγῆς.” 6. 24-25
“Ἡ Τότα Σακελλαρίου καὶ ἡ Ἀλκμήνη Σταυρουλάκη εἶναι συνεταίρισσες στὸ βιβλιοπωλεῖο «Παπαγάλος» στὴν ὁδὸ Κωλέττη 25. Ἡ πρώτη ἀσχολεῖται μὲ τὸ θέατρο καὶ ἡ δεύτερη ἔχει γυρίσει μία ταινία.” 6. 25-26
“Εἶναι 20 ἐτῶν ἡ Μελίνα Δεσφινιώτου, ζεῖ μόνη της, παράτησε τὶς σπουδές της καὶ ἀσχολεῖται μὲ τὴν ἐπιβίωσή της καὶ τὴν αὐτομόρφωση.” 6. 26-27
“Τὸ βιβλιοπωλεῖο «Βιβλιοθήκη» ποὺ εἶναι στὴν ὁδὸ Χρ. Σμύρνης στὴ Θεσσαλονίκη διευθύνεται ἀπὸ τὴν Φανή Θεοφίλου.” 6. 27
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
-Παρουσίαση και κριτική
Μουνοψειρες της πόλης (1982) Κλεινοντας τα μπούτια κι ανοιγοντας το στομα. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 5, 28-36
Ξυρού, Ε. (1982) ΑΠ’ ΤΗΝ ACTION PAINTING ΣΤΟ HAPPENING & ΣΤΗΝ PERFORMACE ART. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 7, 35-37
Ξυρού, Ε. (1984) ΤΕΧΝΕΣ, προβολες στο ΄ΑΘΗΝΑΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ΄. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 13, 24-26
Περφορμανς. Πέντρο Γκαρελ και Ρόζα Γκαλίνοτ. Ισπανικό Ινστιτούτο, Πινακοθήκη 4 παραστάσεις, Μαίος 1984. 13, 26
ΘΕΑΤΡΟ
-Παρουσίαση και κριτική
ΑΝΤΙΘΕΑΤΡΟ (1982) ΔΥΟ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΓΙΑ ΠΕΤΑΜΑ της Αρμάντας Γκουιντούσι σε σκηνοθεσία της Μαρίας Ξενουδάκη. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 7, 43
Μουνοψειρες της πολης (1982) ΘΕΩΡΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 6, 45-48
Θωμαδάκη-Κλωνάρη. 6, 45
Αγγλικός θίασος RAT. 6, 47
Corine Blue. 6, 48
Ξυρού, Ε. (1983) Θεατρο του δρομου. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 9, 25-28
Bread and Puppet. 9, 26-27
Living Theater. 9, 27-28
Odin Theater. 9, 28
-Συνεντεύξεις
Μαλλιάκου, Ν. (1982) Συνέντευξη Μαρία Ξενουδάκη. «Απο παιδι ειχα παντα στο μυαλο μου ένα αντι…». ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 7, 18-20
Ξηρού, Ε. (1982) Συνέντευξη Μπούλη Θεοφυλακτοπούλου, μέλος τῆς Συντονιστικῆς Ἐπιτροπῆς τῆς ὁμάδας «Θεατρικὴ Συντεχνία». ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 6, 40-42
ΘΕΩΡΙΑ
-Παρουσίαση και κριτική
Κωνσταντίνου, Ο. (1984) ΜΠΕΤΤΥ ΦΡΗΝΤΑΝ: Η ‘MOTHER’ ΤΗς ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΑΠΕΈΥΘΕΡΩΣΗΣ. (μετ. Κωνσταντίνου Όλγα). ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 12, 10-15
Το θηλυκό Μυστήριο, Μπέττυ Φρίνταν (1962) 12, 13
Μαλλιάκου, Ν. (1984)…χρονια περιμεναμε στους ογκοπαγους. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 13, 2-14
ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΕΞΟΥΣΙΑ (1984), Ρήντ, Ε., εκδ. ΠΟΡΕΙΑ. 13, 16
Το πρωτόκολλο τῆς γλώσσας, Fester, R. 13, 17
Ἡ γυναῖκα στὶς λατρευτικὲς ἐκδηλώσεις τῆς παγετώδους περιόδου, Konlg E.P. M. 13, 17
Ἀκμὴ καὶ παρακμὴ τῆς γυναικείας κυριαρχίας, Jonas F. D. 13, 17
Μαλλιάκου, Ν. (1984) ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟΣ Ο ΦΕΜΙΝΙΣΜΟΣ;. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, ανοιχτο περιοδικο γυναικειας αντιεξουσιαστικης εκφρασης. 15, 3-11
Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΑΡΧΙΖΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΑ, εκδ. Ὁμάδα γυναικῶν 1981. 15, 6
Τὰ δικαιώματα τῆς Γυναικὸς καὶ τῆς Πολίτισσας. 15, 6
Ὑπεράσπιση τῶν Δικαιωμάτων τῆς Γυναίκας. 15, 6
Ὁ Μελλοντικὸς μου Νόμος. 15, 6
Ἡ Γυναῖκα τὸν 19ο αἰῶνα. 15, 6
Μαλλιάκου, Ν. (1984) «Βρωμερη» πορνη «καθαρη» νοικοκυρα. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, ανοιχτο περιοδικο γυναικειας αντιεξουσιαστικης εκφρασης. 15, 21-32
Κουτσουμάρη Α. Ἡ Γυναῖκα Θῦμα τῆς Σωματεμπορίας, 1963.
“… Ἐὰν καμία ἀπὸ τὶς γυναῖκες αὐτὲς κατώρθωνε ν’ ἀποδράσῃ ἀπὸ τὸν οἶκο ἀνοχῆς ποὺ ἦταν κλεισμένη, καὶ πρὸ πάντων ἀπὸ τὰ Βοῦρλα - τότε νὰ βλέπατε τί δραστηριότητα ἦταν ἱκανὰ ν’ ἀναπτύξουν τ’ ἀστυνομικὰ ὄργανα. Μόλις εἰδοποιεῖτο ἡ Ἀστυνομία, ἐκινητοποιεῖ ἀμέσως τὰ ὄργανά της γιὰ τὴν ἀναζήτησι τῆς δραπέτιδος. Καὶ ἔκανε τὸ πάν γιὰ νὰ τὴν βρῇ. Σὰν νὰ ἐπρόκειτο νὰ συλλάβῃ ἐπικίνδυνον ἐγκληματία. Ὅλη δὲ αὕτη ἡ δραστηρία ἀπασχόλησις, ἀπέβλεπε στὸ νὰ συλληφθῇ καὶ νὰ κλειστῇ ἡ δραπέτις, ὄχι βέβαια μέσα σὲ κανένα σωφρονιστήριον, ἀλλὰ στὸν οἶκο ἀνοχῆς, ἀπ’ ὅπου ἐδραπέτευσε ἢ καὶ σὲ χειρότερον, γιὰ παραδειγματισμόν.” 15, 28
Μουνοψειρες της πολης (1982) Κι’ ανοιγοντας το στομα κλεινοντας τα μπουτια.ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 2, 29-32
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, Λέον Τρότσκυ (μετ. Γιαννούλη Τ., Λαμπροπούλου Β.), εκδ. Μπογιάτη. 2, 31
ΣΕΞΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ, Ρήντ Έβελυν (μετ. Γκανά Ν. Ο.), εκδ. ΘΕΩΡΙΑ. 2, 32
Μουνοψειρες της πολης (1983) σχολια. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 11, 43-48
Λαμπροπούλου Β. Αντιφεμινιστικά. Ιδιωτική έκδοση, 1983. 11, 45
Μουνοψειρες της πολης (1984) σχολια. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 12, 39-48
ΠΟΡΝΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΡΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, Άντρέα Ντόρκιν. 12, 44
Ὁ Μῦθος τοῦ Κολπικοῦ Ὀργασμοῦ (1975), Άνν Κέντ. 12, 45
Γιούλα η Μονογαμική, Μπαλτά Θάλεια. 12, 46
Solabis, V. (1984) ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ‘ΤΟ ΚΑΘΑΡΜΑ’. (μετ. Κωνσταντίνου Όλγα). ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 12, 6-9
“Ἡ ζωή σ’ αὐτὴ τὴν κοινωνία εἶναι, στὴν καλύτερη περίπτωση, μία καθολικὴ βαριεστημάρα. Καμία ἔκφανσις τῆς κοινωνικῆς ζωῆς δὲν ἔχει σχέση μὲ τὶς γυναῖκες. Ἡ ζωή, λοιπόν, ὑπάρχει μόνο γιὰ τὰ ἐπιχειρηματικὰ καὶ ὑπεύθυνα γυναικεία μυαλά, γι’ αὐτὰ ποὺ ψάχνουν γιὰ συγκινήσεις, ὅπως, γιὰ παράδειγμα, νὰ ρίξουν τὴν κυβέρνηση, νὰ ἀποδυναμώσουν τὸ οἰκονομικὸ σύστημα, νὰ ἰδρύσουν πλήρη αὐτοματοποιημένη κοινωνία, καὶ νὰ καταστρέψουν τὸ ἀνδρικὸ φύλο.” 12, 6
Τσίκη, Δ. (1982) Αλεξανδρα Κολονται: Μια σεξουαλικα χειραφετημενη γυναικα…65 χρονια πριν. Ερωτας και νεα ηθικη. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 3, 21-26
-Αυτοθεωρία
Μουνοψειρες της πολης (1983) ΣΧΟΛΙΑ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 10, 39-48
Βοσνεσένσκαγια Γ. Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΙΝΑΙ «ΙΣΗ» ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΡΑ (σ΄ενα στρατοπεδο της Σιβηριας). Εκδ. Κομμούνα, 1983. 39-40
Σινσέρος, Σ. (1984) Το σπιτι στο δρομο των μανγκο. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, ανοιχτο περιοδικο γυναικειας αντιεξουσιαστικης εκφρασης. 15, 43-44
Μαλλιάκου, Ν. (1984) σχολια. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 13, 2-14
Αλεξίου, Φ., ΚΛΑΣΗ 1981, 1982, 198… εκδ. ΚΑΚΤΟΣ, 1984. 13, 9
Κουσούμ Α. (μετ. Φλώκου, Ε.) ΜΙΚΡΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΝΔΙΑ, 1984. 13, 11-12
Σούλμαν, Α. (μετ. Χαλικιά Μ.) (1983) ΕΜΜΑ ΓΚΟΛΝΤΜΑΝ, η πιο επικινδυνη γυναικα του κοσμου. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 8, 25-31
-Εκδώσεις της Πόλης Γυναικών
Shange Ntozake, Για έγχρωμα κορίτσια που ΄χουν σκεφτεί την αυτοκτονία όταν το ουράνιο τόξο είναι αρκετό, Ένα χοροποιήμα. Πόλη Γυναικών, Αθήνα, 1983
Μουνοψειρες της πολης (1984) σχολια. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 14, 32-41
Έμμα Γκολντμαν, Η ΚΟΚΚΙΝΗ ΕΜΜΑ ΜΙΛΑΕΙ (Α’ έκδ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Β’ εκδ. ΜΠΑΡΜΠΟΥΝΑΚΗΣ)
ΚΟΜΙΚΣ
-Παρουσίαση
bretecher, C. (1984) ΈΝΑ ΖΕΥΓΑΡΙ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 13, 18-19
Κλαμπέ, Μ. (μετ. Πετρόβα Μ.) (1982) ΟΙ ΞΕΧΑΣΜΕΝΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ. ΤΖΕΝΗ ΝΤΕ ΒΕΣΦΑΛΙΑ: ΤΙΜΗ ΓΙΑ ΤΟΣΕΣ ΑΛΛΕΣ…ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 7, 14-17
Πολίτη, Η. (1982) Ο ΜΑΥΡΟΣΚΟΥΦΙΤΣΟΣ ΚΑΙ Η ΛΥΚΕΝΑ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 6, 34-35
UNDERCURRENTS (επ. Μπαρμποπούλου Δ.) (1982) Τα αδιεξοδα της αλικης. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 2, 17-18
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
- Παρουσίαση και κριτική
Κατακουζινού, Ε. (1982) ΤΑ ΒΑΛΤΟΝΕΡΑ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΟ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΚΙΝΗΜΑ Η ΚΡΙΣΤΙΑΝ Φ. ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΤΙΝΑ ΟΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΡΙΚΟΥΣ Ο,ΤΙ Η ΞΥΝΙΛΑ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑΧΙ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 2, 8-9
Οἱ Γυναῖκες Σήμερα, Αλκούλη Πόπη. 2, 8
Μαλλιάκου, Ν. (1983) ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ της ντονας παπαζογλου. Δε με λενε σαμανθα. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 8, 22-24
Μουνοψειρες της πολης (1982) Κι’ ανοιγοντας το στομα κλεινοντας τα μπουτια. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης, 2, 29-32
ΕΡΩΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΤΡΕΛΛΑΣ, Μάρκο Φερρέρι. 2, 29
Μουνοψειρες της πολης (1982) ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 3, 32
Ἡ Ἐρωμένη τοῦ Γάλου Λοχαγοῦ, Κάρελ Ράίς (1981). 3, 32
Μουνοψειρες της πολης (1982) Κλεινοντας τα μπούτια κι ανοιγοντας το στομα. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 5, 28-36
ΖΗΤΩ ΤΟΝ ΛΟΓΟ, Ρωσικό Κόμμα (1978). 5, 30
Πλούσιες και Διάσημες, Τζορτζ Κιούκορ (1981). 5, 30
Μουνοψειρες της πολης (1984) σχολια. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, ανοιχτο περιοδικο γυναικειας αντιεξουσιαστικης εκφρασης. 15, 45-46
ΔΗΜΟΣΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ, Ζουλαφσκι. 15, 46
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ, Φερρέρι. 15, 46
Ξηρού, Ε. (1982) Ασχετες και αδιαφορες στην «Γυναικεια Εκφραση». ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 6, 36-37
Φελλίνι. 6, 36
Φερρέρι. 6, 36
Ντάριο Φό. 6, 36
Ξηροῦ, E. (1983) Κινηματογραφος. ΑΓΡΙΟΓΑΤΑ, μια αναλυση…σε βαθος για το σεξουαλικο ζητημα. Γυναικειος αισθητικος τροπος. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 11, 37-39
Cat People (Η Αγριόγατα), Paul Schrader. 37
Medea (Μήδεια), Frans Zwartjes. 38, 39
Ξυρού, Ε. (1984) ΤΕΧΝΕΣ, προβολες στο ΄ΑΘΗΝΑΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ΄. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 13, 24-26
Ανδαλουσιανος Σκύλος, Λοίς Μπονιουέλ - Σ. Νταλί (1928) 13, 24
Η Μικρούλα μέ τά Σπίρτα, Ζάν Ρενουάρ (1928) 13, 24
Ο Πύργος του Αίφελ, Ρενέ Κλαίρ (1928) 13, 24
Ζώρζ Μελιέ
Μαγικό Πορταίτο (1899) 13, 24
Ή Στωματού (1906) 13, 24
Ζωντανά Χαρτιά (1905) 13, 24
Γαστρονομικές Μορφές (1904) 13, 24
Στό Χορό των Παιχνιδιών (1908) 13, 24
Τά Πατίνια (1908) 13, 24
Το Κοχύλι κι ο Κληρικός, Ζερμαλιν Ντύλλακ (1926) 13, 25
Διάλειμμα, Ρενέ Κλαίρ (1924) 13, 25
Χριστάκου, Α. (1982) ΜΕΡΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ “ΝΕΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΟΥ ΜΟΝΤΡΕΑΛ” ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ, ρεπορταζ της Αννας Χριστάκου απο το Μοντρεσλ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 7, 21-26
WAVES, ANET APON. 7, 21
GARDEN OF DREAMS, LES BLANK. 7, 22
DISTANCE, J. V. VELDER, SEEGERS, L. DE WINTERS. 7, 22
NIGHTSHIFT, ROBINA ROSE. 7, 22
FREAK ORLANDO, ULRIKE OTTINGER. 7, 22
L’ETAT DE CHOSES, WIM BENDERS. 7, 23
TOUTE UNE NUIT, CHANTAL AKERMAN. 7, 23
TROP TOT TROP TARD, JEAN-MARIE STRAUB και DANIÈLE HUILLET. 7, 23
Ομιλίες φεμινιστριών στο πλαίσιο του φεστιβάλ
ALISON BEALE. 7, 23
BARBARA HAMMER. 7, 23
JAQUIE LEVITIN. 7, 23
RUBY RICH. 7, 23
Χριστάκου, Α.(1983) Τα Πικρα Δακρυα του Σκοτεινου Αντικειμενου. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης, 9, 36-38
ΤΑ ΠΙΚΡΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΗΣ ΠΈΤΡΑ ΦΟΝ ΚΑΝΤ, Φασμίτεν Β. Ρ. 9, 36-37
ΤΟ ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΠΟΘΟΥ, Μπουνιουέλ Λ. 9, 37-38
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
- Μετάφραση
Αττάρτ, Α. (1982) Ο DR.J.B.ΚΟΥΛ & ΤΟ ΠΑΡΑΣΟΛΙ ΤΗΣ ΔΙΔΟΣ COLIE. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 2, 26-27
Νιν, Α. (μετ. Βράκα Γ.) (1982) Μια γυναικα στους αμμολοφους. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 7, 31-34
“Το παρακάτω διήγημα εἶναι ἀπὸ τὴ συλλογή διηγημάτων τῆς ἀναΐς Νίν «Little Birds - Erotica». Τὴν ἐποχὴ ποὺ ζοῦσαν μὲ τὸν Χένρυ Μίλλερ στὸ Παρίσι μὲ φοβερὲς ἐπιχειρηματικὲς δυσχέρειες, κάποιος ἐκδότης πήγε καὶ τοὺς πρότεινε νὰ γράψουν ἐρωτικὰ διηγήματα ἐπὶ πληρωμῇ. Ἐτσὶ βγήκαν οἱ δύο συλλογές τῆς Νίν. Ἡ πρώτη εἶναι τὸ «Delta of Venus» ποὺ ἐγένετο διάσημο. «Τὰ Μικρὰ Πουλιά»-Ἐρωτικά τῆς ἀναΐς Νίν θὰ ἐκδοθοῦν σύντομα ἀπὸ τὶς ἐκδόσεις «Ἄγχιβασίη» σὲ μετάφραση τῆς Γιάννας Βράκα, με ἐκδότρια τὴν Ἀνθή Χατζηασλάνη.” 7, 31
Μαλλιάκου, Ν. (1984) σχολια. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 13, 2-14
Περίνι, Σ. (μετ. Μαλλιάκου, Ν.) Ἐμεῖς καὶ τὰ Ἰταλικά. 13, 2
Συλλογικό (μετ. Κούρτοβικ Δ.) Γυναίκες καὶ Ἐξουσία. 13, 4
Φάρροου Λ. Αναρχισμός καί Φεμινισμός (εκδ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ). 13, 4
rochefort, c. (μετ. Γεροντάκου Ε.) (1984) Η ΑΝΑΠΑΥΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ, μέρος Α’. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 13, 27
rochefort, c. (μετ. Γεροντάκου Ε.) (1984) Η ΑΝΑΠΑΥΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ, μέρος Β’. . ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 14, 41-47
- Κριτική
Μουνοψειρες της πολης (1982) Κι’ ανοιγοντας το στομα κλεινοντας τα μπουτια. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 2, 29-32
Φρέντς, Μ. ΟΥΡΗΤΗΡΙΑ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, εκδ. ΠΥΛΗ. 2, 31
Μουνοψειρες της πολης. (1984) σχολια. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, ανοιχτο περιοδικο γυναικειας αντιεξουσιαστικης εκφρασης. 15, 45
Οργουέλ T. ΤΗΝ ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑ, εκδ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ. 15, 45
Βόρνινγκ, A. Η ΑΘΗΝΑ ΤΩΝ ΑΜΠΕΛΙΩΝ, εκδ. Κέδρος. 15, 45
- Παρουσίαση συγγραφισσών
Βράκα, Γ. (1982) Αναις Νιν, ΑΙΣΘΗΣΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 7, 27-30
Νταὕφά, Α. (1983) Γυναικειος αισθητικος τροπος. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 11, 22-27
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΔΕΛΗΓΕΩΡΓΗ. 11, 22
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΛΥΚΟΦΡΥΔΗ ΤΣΑΤΣΟΥΛΑ. 11, 23
ΜΑΡΩ ΔΟΥΚΑ. 11, 23
ΚΩΣΤΟΥΛΑ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ. 11, 24
ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΟΡΑ. 11, 24
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΛΑΣΣΑΡΑ. 11, 25
ΛΙΑ ΜΕΓΑΛΟΥ ΣΕΦΕΡΙΑΔΗ. 11, 25
ΕΡΣΗ ΛΑΓΚΕ. 11, 26
ΚΑΙΗ ΤΣΙΤΣΕΛΗ. 11, 26
Χατζηασλάνη, Α. (1982). “ΓΑΜΟΣ” και “ΜΟΙΧΕΙΑ” δυο ελληνικα βιβλια. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 3, 8-14
ΣΟΛΩΜΟΥ ΞΑΝΘΑΚΗ, B. Ο ΓΑΜΟΣ. Διογένη, Αθήνα, 1978. 3, 9-12
Βαμβουνάκη, Μ. ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΜΙΑΣ ΜΟΙΧΕΙΑΣ. Δόμος, Αθήνα, 1981. 3, 12-14
- Συνεντεύξεις συγγραφισσών
Riera, C., Μαλλιάκου, Ν. (1982) Συζήτηση με την Carme Riera. Πόλη Γυναικών, περιοδικό θεωρητικών και πρακτικών προβλημάτων χειραφέτησης. 3, 16-17
Ροσφόρ, Κ. (1984) ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ κριστιαν ροσφορ η περιθωριακη. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 13, 33-38
Τενέζη, Α., Κίτου Θ. (1983) Το φῶς ποὺ σκοτώνει στὴν Κύπρο, ποὺ βρίσκεται ἡ ἀμφισβήτηση καὶ ποιά εἶναι ἡ δράση τοῦ γυναικείου κινήματος. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 8, 16-21
- Μετάφραση διαλέξεων συγγραφισσών
Αλεξανδρή, Α. (1982) Γυναικα και λογοτεχνια. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 3, 18-20
“Τὸ κείμενο ποὺ ἀκολουθεῖ εἶναι ἡ διάλεξη ποὺ ἔδωσε ἡ Κάρμεν Ριέρα στὸν φιλοπρόοδο «Ὄμιλο Ὑμηττοῦ» στὶς 12.2.82. Τὴ μετάφραση ἀπὸ τὰ Ἰσπανικὰ καὶ τὴν ἐπιμέλεια τοῦ κειμένου ἔκανε ἡ Ἀλίκη Ἀλεξανδρὴ.” 3, 18
ΜΟΥΣΙΚΗ
-Φεστιβαλ
ΤΖΑΖΟΕΠΑΝΑΣΤΑΤΟΙΣΟΤΗΤΑ (1983) η τζαζ ειναι μια γυναικα γοητευτικη. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 11, 39-40
Εἴκοσι χοτῷ γυναῖκες τραγουδίστριες, χορεύτριες, ἰνστρουμαντίστες, Ἀμερικάνες καὶ Εὐρωπαῖες, ἀπέδειξαν μέσα σε πέντε μέρες, στους κήπους τοῦ de la Villa Borghese, ὅτι ἡ τζαζ “e una donna meravigliosa”
Amina Cloudine, Carline Ray, Paula Hampton. 11, 39
Jeane Lee, Gunter Hamper, Rrata Christine Jones, Roberta Escamilla Garrison. 11, 40
Feminist Improvising Group. 11, 40
Stephanie Chapman. 11, 40
Tintomara. 11, 40
Rhata Christina Jones, Roberta Escamilla Garrison. 11, 40
Sheila Jordan. 11, 40
Betty Carter. 11, 40
-Παρουσίαση και κριτική
Ανώνυμο (1982) η γυναικεια υποταγη στο δημοτικο τραγουδι. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 2, 28
“Τὸ μεταπολιτευτικὸ τέχνασμα τῆς «ἐπιστροφῆς στὶς ρίζες», λανσαρίστηκε καὶ αὐτὴ τὴ φορά ἀπὸ ἕναν κρετινικὸ πολιτικὸ ρομαντισμό, εὐτυχῶς ἀκίνδυνο, τοὐλάχιστον γιὰ τὴν εἰρηνικὴ πορεία τῆς Ἑλλάδας, μιὰ καὶ τώρα δὲν πρόκειται, ὅπως τὸ 1922, γιὰ μία αὐθεντικὴ ἱστορικὴ ταυτότητα τῆς ἑλληνικῆς ἀστικῆς τάξης, ἀλλὰ γιὰ μία κρυόμπλαστρη προσπάθεια σνομπισμοῦ πρὸς τὴν ἀντιπολίτευση, ἡ ὁποία, ὅπως εἶναι γνωστό, ἔσπευσε νὰ δώσει τὶς ἐξετάσεις της πάνω στὴν νομιμοφροσύνη, συναγωνιζόμενη σὲ κλαρίνα τὴν «Δεξιὰ… κουλτούρα».”
Ξηρού, Ε. (1984) Η γυναικα στο ρεμπετικο τραγουδι. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 15, 34-39
ΤΖΑΖΟΕΠΑΝΑΣΤΑΤΟΙΣΟΤΗΤΑ (1983) Carla bley, μια γυναικα αναμεσα σε αντρες. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 11, 41-42
Carla bley. 11, 41-42
ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
-Παρουσίαση και κριτική
Μαλλιάκου Ντ.(1983) ΕΡΕΥΝΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ. ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΤΥΠΟ ΣΤΟ ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΟ ΕΝΤΥΠΟ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 9, 2-24
COSMOPOLITAN. 9, 3-6
ΓΥΝΑΙΚΑ. 9, 6-8
ΠΑΝΘΕΟΝ. 9, 8-9
ΡΟΜΑΝΤΣΟ. 9, 10-12
ΕΥΡΩΠΑΙΑ. 9, 12-13
ΑΙΣΘΗΜΑ. 9, 12-13
ΜΟΥΚΕΤΟ. 9, 16-17
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ. 9, 17-18
ΤΟ ΔΕΛΤΙΟ. 9, 20-22
ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ. 9, 20-22
ΑΝΟΙΧΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ. 9, 20-22
ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΠΑΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ. 9, 22
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ. 9, 22
ΣΚΟΥΠΑ. 9, 22
ΣΦΙΓΓΑ. 9, 22
ΤΟ ΜΗΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΦΙΔΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΟΠΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΣ. 9, 23
ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ. 9, 23
ΛΑΒΡΥΣ. 9, 22
Μαλλιάκου, Ν. (1984) σχολια. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 13, 2-14
Ανεξάρτητη Κίνηση Γυναικῶν στὰ Γιάννενα. 13, 2
Μουνοψειρες της πολης (1983) ΣΧΟΛΙΑ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 10, 39-48
Γαία (1983). Σπίτι Γυναικών Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη. 10, 41
Kick it Over (1983), Καναδά. 10, 41
Μουσιδώρα (1983), Αθήνα. 10, 43-46
Διαβάζω (1983), Αθήνα. 10, 47-48
Μουνοψειρες της πολης (1982) Κι’ ανοιγοντας το στομα κλεινοντας τα μπουτια. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 2, 29-32
ΤΟ ΜΗΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΦΙΛΙ. 2, 31
Μουνοψειρες της πολης (1982) Κι’ ανοιγοντας το στομα κλεινοντας τα μπουτια. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 2, 29-32
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΕΤΡΑΔΙΑ. τευ. 5, 1981. 2, 32
ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑΚΟ
-Συνεντεύξεις
Χατζηασλάνη, Α. (1982). Οι γυναικες μιλανε ανοιχτα εναντια στο σιωνισμο. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης, 6. 29-32
ΠΟΙΗΣΗ
-Παρουσίαση και κριτική
Ανώνυμο (1982) η γυναικεια υποταγη στο δημοτικο τραγουδι. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 2, 28
“Τὸ μεταπολιτευτικὸ τέχνασμα τῆς «ἐπιστροφῆς στὶς ρίζες», λανσαρίστηκε καὶ αὐτὴ τὴ φορά ἀπὸ ἕναν κρετινικὸ πολιτικὸ ρομαντισμό, εὐτυχῶς ἀκίνδυνο, τοὐλάχιστον γιὰ τὴν εἰρηνικὴ πορεία τῆς Ἑλλάδας, μιὰ καὶ τώρα δὲν πρόκειται, ὅπως τὸ 1922, γιὰ μία αὐθεντικὴ ἱστορικὴ ταυτότητα τῆς ἑλληνικῆς ἀστικῆς τάξης, ἀλλὰ γιὰ μία κρυόμπλαστρη προσπάθεια σνομπισμοῦ πρὸς τὴν ἀντιπολίτευση, ἡ ὁποία, ὅπως εἶναι γνωστό, ἔσπευσε νὰ δώσει τὶς ἐξετάσεις της πάνω στὴν νομιμοφροσύνη, συναγωνιζόμενη σὲ κλαρίνα τὴν «Δεξιὰ… κουλτούρα».”
Μουνοψειρες της Πόλης (1982) Ανα Γκουσνταλοΰπε Μαρτηνές, El Salvador, εκδ. Ανδρομέδα. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 3, 32
Μουνόψειρες της Πόλης (1982) Κλεινοντας τα μπούτια κι ανοιγοντας το στομα. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 5, 28-36
Smith, P. (1982) Patti Smith: Ποιήματα. Απόπειρα, Αθήνα
Χατζηασλάνη, Α. (1982) ΣΥΛΒΙΑ ΠΛΑΘ ΠΡΟΖΕΣ ΚΑΙ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ, Εναλλακτική Ομάδα 10
Μουνοψειρες της πολης (1982) ΘΕΩΡΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 6, 48
Ρέα Γαλανάκη. ΠΟΥ ΖΕΙ Ο ΛΥΚΟΣ. Άγρα. Αθήνα, 1982
Λεία Χατζοπούλου-Καραβία. ΣΧΕΔΙΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ. 1953
Βερονίκη Δαλακούρα
Μουνοψειρες της πολης (1983). σχολια. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 11, 43-48
Δερέκα, Α. Με πόσους τρόπους γεννήθηκα από το κεφάλι ενός θεού. Ιδιωτική έκδοση. 1983
Ξηρού, Ε. (1984) Η γυναικα στο ρεμπετικο τραγουδι. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 15, 34-39
ΤΖΑΖΟΕΠΑΝΑΣΤΑΤΟΙΣΟΤΗΤΑ (1983) Carla bley, μια γυναικα αναμεσα σε αντρες. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 11, 41-42
Carla bley. 11, 41-42
Χατζηασλάνη, Α. (1982) ΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΓΥΝΑΙΚΕΣ, χαρι σπαθατου. σχολια. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 1, 37-39
Σπαθάτου, Χ. Κυριακᾶτικη Διασκέδαση καὶ Εἰσαγωγὴ. Κάλβος, 1980
Χατζηασλάνη, Α. (1982) ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΠΟΙΗΤΡΙΑΣ, Νανα Ησαϊα. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 5, 19-25
Ησαΐας, Ν. Στην Τακτικὴ τοῦ Πάθους. Αἰγόκερως, 1982
- Παρουσίαση ποιημάτων
Αλεξάνδρου, Β. (1984) Αερινη παλινωδια... ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 14, 31
Ανώνυμη (1982) Γιά μιά Γυναίκα. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 2, 8
Δερέκα, Α. (1983) για ορεκτικο μονο!. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 8, 40
"Εἶναι νύχτα καὶ τὸ μυαλό μου μ' ὅλο του τὸ βάρος πάνω σὲ τενεκέ."
Δερέκα, Α. (1983) η ωρα της κρισεως!. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 8, 40
"– Πόρνη! τῆς φώναξε κατὰ πρόσωπο."
Δερέκα, Α. (1983) Με το ασπρο νυφικο της γιαγιας η λιγο μετα το ονειρο. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 8, 40-41
"Θά 'τανε δύο ἡ ὥρα κάθε βράδυ, ποὺ φοροῦσα τὸ ἄσπρο νυφικὸ τῆς γιαγιᾶς καὶ τὶς χειροποίητες δαντέλες καὶ πετοῦσα."
Δερέκα, Α. (1983) Της αψογης κυριας η οταν οι αντρες μας αγαπουν. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 8, 40
"Ά
– Νὰ εἶσαι ἄψογη!
Ἔτσι μού 'χε πεῖ, νὰ μὴν εἶμαι ἀνθρώπινη.
Κάποτε μού ἀρνήθηκε τὴ δυνατότητα νὰ πηγαίνω στὴν τουαλέτα."
Δερέκα, Α. (1983) Περιμενοντας την ξαδελφη μου. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 8, 41-42
"Το ἀεροπλάνο τῆς Ὀλυμπιακῆς ἦρθε σήμερα γεμάτο καὶ στὴν ὥρα τοῦ."
Λερέκα, Α. (1984) Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΕΩΣ!. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, ανοιχτο περιοδικο γυναικειας αντιεξουσιαστικης εκφρασης. 15, 30
Λιόση, Ι. (1984) Ὄνειροδρᾶμα. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, ανοιχτο περιοδικο γυναικειας αντιεξουσιαστικης εκφρασης. 15, 41
Λιόση, Ι. (1984) Βίος μονήρης. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, ανοιχτο περιοδικο γυναικειας αντιεξουσιαστικης εκφρασης. 15, 42
Λιόση, Ι. (1984) Αύτοπαρουσίαση. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, ανοιχτο περιοδικο γυναικειας αντιεξουσιαστικης εκφρασης. 15, 42
Μαραγκόπουλος, Α. (1982). Η γιγαντιαια γυναικα. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης, 5. 12-13
"Νάτη προχωράει στὸ δρόμο, βγηκε ἔξω ἡ γιγαντιαία γυναλικα.". 12
Ξηρού, Ε (1982). ΤΡΙΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης, 6. 36-37
Ξυρού, Ε. (1983) πανσεληνος παρα πεντε. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 8, 33
"Εἶναι ἡ μορφή τῆς ἀπὸ τῆς ἀπαγόρευσης
ποὺ προκαλεῖ
τὴν ἐκρηκτική ἐπιθυμία νὰ σὲ δῶ
ἢ τὸ τελευταῖο φεγγάρι ποὺ λάμπει
ἐκθαμβωτικά
χωρὶς νὰ σὲ ἔχω χορτάσει."
Ξυρού, Ε. (1983) επεμβαση επι εφτα. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 8, 33
"Γιὰ νὰ δώσω νόημα στὴν χωρικὴ μου ὕπαρξη ἀποφάσισα νὰ ζητήσω ἐφτὰ διαστάσεις καὶ μία λευτεριὰ ἀπ' τ' ἄναρχα σύννεφα ποὺ ταξιδεύουν ἀνὰ τὴ γῆ τὶς μέρες τῆς βροχῆς."
Ξυρού, Ε. (1983) Νυχτερινη εξοδος. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 10, 24-25
“Ἐγὼ εἶμαι δω τώρα
γιὰ νὰ προστατεύω τὴ φαντασία
ἀπ’ τὴ θανατηφόρα ἀπίδραση
τοῦ “κοινοῦ νοῦ”
καὶ τὰ παιχνίδια ἀπ’ τοὺς κανόνες.”
Τόγια, Ε. (1984) Άτιτλο. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 14, 12
Τόγια, Ε. (1984) ΚΑΝΑΠΕΣ ΓΙΑ ΔΥΟ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, ανοιχτο περιοδικο γυναικειας αντιεξουσιαστικης εκφρασης. 15, 40
Τόγια, Ε. (1984) ΕΠΟΧΗ ΝΤΡΟΠΗΣ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, ανοιχτο περιοδικο γυναικειας αντιεξουσιαστικης εκφρασης. 15, 40
Τόγια, Ε. (1984) ΜΕΤΑ ΤΟ ΑΚΤΙΟ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, ανοιχτο περιοδικο γυναικειας αντιεξουσιαστικης εκφρασης. 15, 40
Τόγια, Ε. (1984) ΕΔΕΙ ΜΕΝ, ΑΛΛΑ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, ανοιχτο περιοδικο γυναικειας αντιεξουσιαστικης εκφρασης. 15, 41
Τριανταφυλλου, Κ. (1982) Η καθημερινή ηλεκτρα. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 6, 18-22
“Ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Κωστῆ Τριανταφύλλου «Ἀποσπάσματα» 1967-1973. Ὁλόκληρο τὸ ποίημα ἔχει μελοποιηθεῖ ἀπὸ τὸν κιθαρίστα Δημήτρη Ζαφειρέλη σὲ μουσικὴ τζαζ. Περιέχεται στὸν δίσκο μὲ τίτλο «Φιλλοσιές» ποὺ ἔχει ἐκδόσει ἡ μουσικὴ ἐταιρεία «Λύρα».”
Χατζηδάκη, Ν. (1982) ΒΑΘΥ ΕΡΥΘΡΟ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 2, 20
Χατζηδάκη, Ν. (1982) ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 2, 20
Χατζηδάκη, Ν. (1982) Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΚΑΚΩΝ ΜΑΣΚΟΦΟΡΩΝ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 2, 20
Χατζοπούλου-Καραβία, Λ. (1984) ΣΧΕΔΙΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 13, 8
-Μετάφραση ποιημάτων
Μπατικιάν, Β. (Μετ. Τσίκη Δ.) (1983) Akewa, ηλιακη θεοτητα-αδελφη ολων των γηινων γυναικων. ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 11, 19-21
“γυναĩκες ἀκοῦστε τήν ιστορία μου
τήν ιστορία σας
γιά τό πώς ἢρθαμε έδῶ κάτω σ’αύτή τή γῆ”
Sexton, A. (Μετ. Νταϊφά A.) (1982). ΠΟΛΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ, Ἀνοικτὸ Περιοδικὸ Θεωρητικῶν καὶ Πρακτικῶν Προβλημάτων Χειραφέτησης. 7, 7
“Ἡ Ἄννα Σέξτον γεννήθηκε τὸ 1928 καὶ ζεῖ στη Μασσαχουσέτη μὲ τὸν ἄντρα της καὶ τὶς δύο της κόρες. Ἀρχισε νὰ γράφει τὸ 1957 καὶ ἔχει ἐκδώσει δύο βιβλία μὲ ποίηση: «To Bedlam and Part Way Back» καὶ τὸ «All my Pretty Ones». Σήμερα δουλεύει στὸ θέατρο. Τὸ παραπάνω ποίημα μεταφράστηκε ἀπὸ τὴν ἀγάπη Νταϊφά.”